johansy & molly

Igår hade vi en helt underbar dag i LA tillsammans med Malin och Johannes som också är här på semester. Som bröllopspresent bjöd de på en heldag bland sina smultronställen, amazing! Vi började dagen uppe i Hollywood Hills där de just nu bor hos en musikagent/producent/manager som smider planer med Johannes tillsammans med hans fru. Huset hade utsikt över hela LA och Hollywood, till och med över Chris Browns hus. Hux flux så hamnade vi på en husvisning för ett hus (som låg granne med Mobys) värt nästan 8 miljoner. Dollar. Ganska najs. Efter det styrde vi kosan ner mot Santa Monica för lite kaffe och shopping. Sen bjöd våra awesome hosts oss på en restaurang i Venice som hade den godaste mex-maten vi någonsin ätit. Sjukt bra dag! :)

Valpgos med en liten Coco!

Om vi saknar Sixten? Japp.

Det grå och bruna huset till höger är Chris Browns.

Johannes spanar ut över Hollywood cisternen, där nånstans köper de ett hus inom några år, kom ihåg var ni hörde det först!

"Lisa, ta en bild nu, ingen kommer tro att oss annars!"

Inte helt lätt med svenska namn. Malin och Johannes blev Molly och Johansy.

Hejdå fötter!

Vi ses om några månader igen!

Newport beach

Välkommna till vårt nya hem på Mendoza Terrace! Full utsikt över Newport Beach, alla tjusiga hus och havet. Huset är helt galet fint med pool i trädgården (som iofs är svinkall så än så länge har det inte blivit ngt bad för min del). Här ska vi bo i en vecka till, lyx!

Man skulle kunna tro att de tyckte sig vara värda en träningspaus, men icke!

Vi bor i närheten av en flygplats med en av världens högsta frekvens av start och landningar, trots att den är ganska liten. Här har nämnligen varannan kotte ett eget litet sportplan så det bli mycket spanande på flygplan.

Tjockmagen, snart utan navel!

San Fran!

De senaste dagarna har vi spenderat i San Francisco! Efter en horribel flygresa från New York med timmar av konstant turbulens var det väldigt skönt att sätta tassarna på östkusten. På schemat igår stod en resa till Alcatraz. Eftersom vi har  varit här förut så fick Simon agera fotograf och jag tog på mig att bli Lukas personliga guide och tolka audio-touren till svenska åt honom. På så sätt fick de andra uppleva Alcatraz fullt ut! Hugo sov gott i vagnen, vilket nog var tur eftersom han förklarat på båten över att han var en superhjälte som skulle släppa ut alla fångar… Efter mellanmål på Ben & Jerry´s åkte vi en sväng med spårvagnen upp till Lombard street och sen tillbaka till hotellet för ett dopp i hotell-poolen. Alla badade utom jag som frös (det var runt 14 grader i luften…) och Simon tyckte jag såg ut som en "pregnant hobo". Kan faktiskt bara hålla med om den beskrivningen. Idag har vi flugit vi ner till New Port Beach och vårt hus för en vecka framöver. Huset är helt fantastiskt och bilder kommer imorgon!

Vi provar på att vara tvåbarns-föräldrar i ett par sekunder

En av måååånga massager jag får av Lukas, heaven för en preggo som går mycket varje dag!

"Pregnant and homeless, please give me a dollar"

dagen i bilder

ca 6:30 i Central Park, laddade och pigga i benen!

Massvis med avstängda gator även idag. Enligt Simon och Sandra var att springa in på Times Square det mäktigaste, näst efter målgången.

Simon slutsprurtar, totalt omedveten om de svenska flaggorna och hysteriskt skrikande familjemedlemmarna.

Gryyyyym tid!! Målet var att komma under 1:33 men den officiella sluttiden blev 1,29.56 vilket placerade Simon på plats 822 (åttonde bästa svensk) av det totala antalet deltagare på runt 15 000 personer. STOLT!!

Även Sandra slog sin måltid (2.25) rejält, på 2.21,46 spurtade hon över mållinjen! En helt fantasisk prestation!

Stolta syskon!

Resten av dagen har spenderats ungefär såhär. Jäst.

NY half!

Har just lämnat av två mycket spända deltagare i ett morgondimmigt Central Park. Laddar just nu med frulle på Starbucks och ska strax möta upp svärmor, Jimmy och kidsen för att ta oss ner mot mål. Tjohooo!

NYC

Livstecken från New York! I torsdags landade vi äntligen i NYC efter en lång flygresa och en ännu längre taxiresa in till stan. Gårdagen bestod av regn och shopping, en perfekt kombo! Idag har det varit St Patricks Day här i stan vilket betyder galet fulla människor i gröna kläder och väldigt många avstänga gator. Då passar det ju fint med en dag i Central Park istället. Simon och Sandra har fått testa löpstegen inför morgondagens halvmara och kidsen har blivit rastade på zoo. Håll nu alla tummar och tår för våra halvmara-hjältar morgon, vill ni följa dem så gör ni det här: http://www.nyrr.org/ (Simon Wikstrand och Sandra Williamsson Zetterqvist). Starten går halv åtta på morgonen här, vilket betyder hav ett för er hemma i Svedala (japp, tidsskillnaden är 5 timmar eftersom New York-borna redan bytt om till sommartid). Här kommer ett snålt utbud av bilder, det kommer fler!

3d-bebis!

Idag fick vi se vår lilla kille i 3d, en helt galet cool upplevelse. Han låg mestadels med armen för munnen, precis som på det allra första ultraljudet i v 12 men en liten stund fick vi se hans ansikte. Det är så häftigt att det blir så bra bild, vi såg till och med när han rynkade ihop hela ansiktet, det var väl ngt han inte gillade... Fina du vad vi längtar efter dig! Men lite tjockare får du bli, 860 gram räcker inte långt!

Livet ur en iphone de senaste dagarna:

Våren kom till stan och jag har haft skinnjacke-premiär och solglajjorna på. Hurra!

Sixten har verkligen fattat tycke för att dra sig längs mossiga stenmurar. Kliar gött, men det blir shamponering efteråt.

Jag bestämde mig för att skaffa lugg och hittade en Alexander McQueen skarf på en promenad. Jag knyckte den.

Magnoliavistarna som jag köpte för några veckor sedan har äntligen slagit ut. Det visade sig att det inte alls var magnolia utan kastanj istället.

Och sängen fick en ny mjuk sänggavel, perfekt för amningsnätter. Så om ni är sugna på en Malm-sängstomme 160 cm i ek så hojta!